sobota, 17 maja 2014

Chcę Żyć

Właśnie taki tytuł nosi książka opowiadająca o życiu Michała Piróga.
Mogę powiedzieć, że to nie jest zwyczajna książka. Kiedy po nią sięgałem w Empiku myślałem, że będę czytał historie człowieka, którego szanuje i który mi imponuje. Nie oczekiwałem niczego więcej. Cholernie się myliłem.
Chcę żyć zmieniła moje spojrzenie na tego człowieka jak i na całe otoczenie. Nie przypuszczałem, że znajdę w niej tyle motywacji do życia i spełniania marzeń a jednocześnie tyle przesłań i nauk.


Oto ja, Żyd i pedał.
Możesz mnie lubić, możesz nienawidzić 
172 centymetrów wzrostu/ Podobno utalentowany .
Kochałem i byłem kochany 
Odtrącałem i byłem odtrącany 
Wiem, czym jest przesyt i wiem, czym jest głód
Umiemy być królem i umiem być żebrakiem 
Umiem dawać i umiem brać
Jeśli wierzę to wierzę. Wiara nie ma ceny
Cokolwiek zrobię, czuję się zagubiony. 
W końcu jestem tylko człowiekiem. Tak jak Ty




Tak właśnie zaczyna się ta książka. I wszystko co tutaj jest zapisane widać w Jego opowieści . Czytając to zdałem sobie sprawę, jak bardzo jest wyjątkowy. I jak bardzo chciałbym znać takiego człowieka.  Pokazuje się w każdym możliwy obliczu, przez pryzmat sytuacji , które dla większości ludzi były by gwoździem do trumny , dla Niego są motywacją. Bycie Gejem i Żydem w Naszej ojczyźnie jest ciężkie. Samo bycie indywidualistą jest cholernie trudne, coś o tym wiem. Ten gość jednak ma taką siłę w sobie , że to co go spotykało zupełnie go nie zmieniało. Albo ludzie go pokochali albo znienawidzili. I przede wszystkim zawsze wybiera szczerość.

I to właśnie ta lekcja z której ja, zwykły facet z małej wioski, piszący blog i książkę,  skorzystałem chyba najbardziej. Za każdym razem kiedy będzie chujowo pomyślę sobie o tym człowieku i o tym co by zrobił na moim miejscu. Od dzisiaj jest nie tylko celebrytą, dla mnie jest    motywacją i wzorem.

Michał dziękuję, za tą książkę! Dziękuję, że sprowadziłeś mnie na tory , którymi chce podążać. Spotkałem Cie kiedyś w Silesia Center w Katowicach na nocy gwiazd. Pięć minut, tyle wystarczyło, żeby poczuł, że jesteś wyjątkowym facetem. Oby więcej tak pozytywnych i pełnych sił ludzi stąpało po tym świecie.



Gorąco polecam historię ukrytą w Chcę żyć

Habuah - liczę, że teraz moje marzenia nie będą bańką mydlaną

Ale pamiętaj, że szczęście człowiek osiąga  tylko wtedy, kiedy dzieli je z bliskimi 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz